fbpx

Gdzie szukać klientek na makijaż?

gdzie szukać klientek na makijażTo chyba jedno z najbardziej nurtujących pytań😛

Bo przecież to dzięki nim możemy prowadzić nasze działalności i zarabiać na życie. Nieważne czy tylko malujemy, czy mamy w ofercie także inne usługi. Najważniejsze jest to by zapełnić kalendarz. Od tego zależy być albo nie być. Dlatego dzisiaj chcę poruszyć ten ważny temat. Zdobycie klientek jest szczególnie trudne dla osób nowych na rynku. Ale na pewno znacie takie osoby, które zaczynając od zera świetnie sobie radzą. Jak one to robią? Gdzie szukają klientek na makijaż? Poza jakością usług bardzo ważny (a może nawet i ważniejszy w tej kwestii) okazuje się marketing.
Dzisiaj skupię się na tym jak i gdzie szukać klientek na makijaż oraz inne usługi beauty. Ale zacznę od tego jak wyglądało to u mnie. Kiedy zaczynałam swoją makijażową działalność, była ona tą dodatkową. Dojeżdżałam wtedy do klientek i co za tym idzie nie byłam w stanie przyjąć ich w ciągu dnia zbyt wielu (traciłam czas na dojazd). W takim wypadku dużo łatwiej było zapełnić kalendarz. Po jakimś czasie zdecydowałam się na działalność stacjonarną i wtedy tak naprawdę musiałam się wysilić aby zapełnić grafik. Pierwszy sezon był trudny, zdarzały mi się okienka. W międzyczasie postanowiłam zająć się także fryzurami. Kolejny, drugi sezon mojej stacjonarnej pracy, to już pełen grafik. Chodzi oczywiście o soboty (plus wiele zajętych piątków). Uważam, że mogłoby być lepiej, że moje działania marketingowe mogłam zaplanować dokładniej i mądrzej. Popełniłam sporo błędów, zainwestowałam czas i pieniądze w bezsensowne projekty. Dzisiaj to wiem, ponoć uczymy się na błędach 😛
Każda z nas musi sama na swoim przykładzie sprawdzić co u niej zadziała. Gdzie szukać klientek? Pokażę Wam kilka pomysłów.

Online i offline

1. Social media
Dzisiaj social media to najpopularniejsze kanały, dzięki którym możemy dotrzeć do klientek. Jest to stosunkowo proste, zakładamy fanpage, profil na instagramie czy youtubie i już możemy działać. SM mają moim zdaniem jeden wielki plus – pozwalają budować społeczność i zaangażowanie. Jeśli uda nam się zainteresować naszą społeczność to posty zyskują większe zasięgi oraz docierają do nowych klientek praktycznie za darmo. Na facebooku dziś jest mnóstwo możliwości od prowadzenia fanpage, poprzez własną grupę po udzielanie się na grupach tematycznych, czy lokalnnych. To wszystko sprawia, że jesteśmy bardziej widoczne. Warto też pomyśleć o płatnych reklamach, jako wsparcie naszych działań.
2. Strona internetowa
Strona internetowa to już więcej zachodu i widzę że często jest pomijana. Pozwala jednak ona dotrzeć do szerszego grona klientek. Poza tym sprawia, że nasza działalność wygląda bardziej profesjonalnie. Jest to Twoje własne miejsce w sieci, w przeciwieństwie do social mediów. Facebook np może w każdej chwili usunąć Twój fanpage (jeśli, powiedzmy, złamiesz regulamin), mając gdzieś to, że latami go budowałaś. Strona internetowa daje też dużo dodatkowych możliwości jak np.
3. Email marketing
Mając swoją stronę internetową możesz stworzyć newsletter i wysyłać go do klientek. Czy to się w ogóle opłaca? Jasne! Ale tutaj też trzeba się trochę bardziej wysilić, żeby kogokolwiek zaciekawić. Wysyłanie informacji o zapisach, promocjach itd warto czasem urozmaicić jakimiś ciekawostkami. Plus jest taki, że jesteś w stałym kontakcie ze swoimi klientkami 🙂
.

gdzie szukać klientek na makijaż

4. Ogłoszenia na portalach
-Ślubnych
Ślubne portale to coś co ja osobiście dopiero zaczynam testować. Może Wy macie jakieś doświadczenia w tej kwestii i chciałybyście się podzielić?
-Lokalnych np olx, gumtree, groupon
Zauważyłam, że nadal całkiem sporo osób szuka makijażystek na tych właśnie portalach. Ja widzę jeden podstawowy minus, a konkretnie okazyjne ceny jakich szukają tam klientki. Jeśli jednak chcesz zorganizować jakąś promocję, myślę że to miejsca warte uwagi 🙂
5. Blog
Blog teoretycznie sam w sobie nie załatwi nam klientek – to jasne. Jednak cały czas chodzi o to by przyciągnąć jak największe grono zainteresowanych naszą działalnością osób. Możemy bloga prowadzić na stronie internetowej, na facebooku czy instagramie. Chodzi o regularność i wartościowe treści, które zainteresują nasze klientki i sprawią że będą one wracać. A jak już będą wracać to zgadnij do kogo się zwrócą jeśli będą potrzebowały makijażu? Tak, do blogerki, która w sprawach makijażu im doradza 😛
6. Wpisy eksperckie na branżowych portalach
Jeśli nie masz czasu na regularne prowadzenie bloga, możesz spróbować napisać czasem coś dla jakiegoś branżowego portalu. I oczywiście zadbać o fajną wizytówkę 🙂 (polecam celować w lokalne portale, to one przynoszą najwięcej realnych klientek, a nie tylko nowych followersów)
7. Reklamy płatne
Wspomniałam o tym już przy okazji facebooka. Uważam, że warto jest wspierać najlepsze treści płatną reklamą, by dotrzeć do jak najszerszej publiczności.
8. Systemy rezerwacyjne
Chodzi mi o np Versum czy Booksy. Programy te mają możliwość promowania salonu. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z Versum, więc nic więcej na ten temat nie powiem. Dam Wam recenzję jak się to sprawdziło za jakiś czas 🙂

Offline

Może to okazać się zaskakujące ale… wiele osób nadal woli tradycyjne formy reklamowe ;p
No to jak i gdzie szukać klientek na makijaż offline?
1. Ulotki, wizytówki
To nadal bardzo popularna forma reklamy. Szczególnie przydają się one w momencie gdy klientka trafia do nas przypadkowo i później chce odnaleźć do nas kontakt. Warto w takiej sytuacji wręczyć jej wizytówkę bądź ulotkę z opisem naszych usług. Przydają się one także podczas różnego rodzaju branżowych wydarzeń, czy akcji promocyjnych. Można również pokusić się o zostawienie swoich ulotek u zaprzyjaźnionych fryzjerów itd.
2. Poczta pantoflowa
To bardzo skuteczna forma reklamy, jednak wymaga od nas sporo wysiłku. Najpierw musimy przyjąć wiele klientek, muszą być one zadowolone i muszą chcieć nas polecić. Jednak takie polecenia działają naprawdę fantastycznie.
3. Polecenia z innymi usługodawcami / wymiana usług
Kolejny fajny pomysł na pozyskanie dodatkowych klientek to połączenie sił z innymi usługodawcami. Fryzjerem, który ma salon niedaleko, czy stylistką paznokci, itd. Wzajemne polecenia i podsyłanie sobie klientek mogą naprawdę pozytywnie zaskoczyć ilością nowych klientek 🙂
4. Udział w konkursach
Udział w konkursach pozwala pokazać się szerszej publiczności. Nie tylko klientkom ale przede wszystkim osobom z branży. Co za tym idzie możemy liczyć na większe uznanie dla naszej pracy, rosnącą liczbę fanów w mediach społecznościowych czy nawet odsyłanie do nas klientek. Korzyści w ujęciu długofalowym 🙂
 5. Udział w branżowych wydarzeniach
Targi, grupowe szkolenia, pokazy, święta makijażu – to imprezy na których zawsze warto się pokazywać. Szczególnie tych lokalnych. Nasze zainteresowanie makijażowym światem będzie plusem dla klientek. A może tam właśnie nas zauważą? To kolejne miejsce gdzie możesz dać się poznać swoim klientkom.
 6. Sesje zdjęciowe
Początkowo to sesje zdjęciowe głownie za zasadach tfp, z czasem pojawią się płatne propozycje. Najpierw jednak samemu trzeba się wysilić i pokazać, że w ogóle pracuje się przy takich sesjach ^^ Poza tym takie sesje to naprawdę ciekawe doświadczenie dla każdego wizażysty, Można się wykazać i artystycznie wyżyć (w zależności od tematu).
.

gdzie szukać klientek na makijaż

7. Banery, plakaty
Banery czy plakaty pozostawione w odpowiednich miejscach (np w salonie fryzjerskim) mają szansę wpaść w oko osób które akurat będą szukać naszych usług. Trzeba tylko znaleźć takie miejsca 🙂
8. Bony
Bony podarunkowe przeważnie kupowane są przez osoby, które nas znają – i wręczają je osobom które mogą nie mieć o nas pojęcia. Taka nowa kobieta trafia do Ciebie i masz właśnie szansę na kolejną stałą klientkę 🙂
9. Lokalne media
Wypowiedzi czy krótkie porady w lokalnej telewizji czy gazecie pozwolą nie tylko dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientek ale także zapamiętać Cię jako eksperta. Dzięki temu nowe osoby dużo chętniej się do Ciebie zapiszą.

I na koniec

Przede wszystkim warto zadbać o fajne portfolio, bo to na nie większość klientek pierwszorzędnie zwraca uwagę. I tu od razu zwróćcie uwagę na to by pokazywać zdjęcia takich makijaży na jakie chcecie mieć klientki. Tak więc jeśli chcecie robić makijaże ślubne to stylizujcie na zdjęciach klientki/modelki na Panny Młode. Wystarczą np kolczyki ^^ Tak samo jeśli celujesz w sesje komercyjne, dodaj do portfolio zdjęcia z takich sesji zdjęciowych. Nigdy przy takiej nie pracowałaś i nie masz zdjęć? Zaaranżuj sesję tfp 😛 Klientki naprawdę nie domyślą się że robisz konkretny typ makijażu, jeśli tego im nie pokażesz 🙂 Ja już się o tym przekonałam 😛
A teraz przyznaj się, czy jesteś jedną z tych osób która korzysta tylko z jednej opcji (mam tu na mysli social media:P )?
Ja sama myślę, że nie warto korzystać ze wszystkich tych pomysłów naraz, bo nie ma co się rozdrabniać. Jednak dobrze jest wybrać więcej niż jeden sposób poprzez jaki będziemy docierać do nowych klientek 🙂 Pewnie u każdego sprawdzi się co innego – trzeba testować ^^

Marta 💄

lub udostępnij

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top